Preporuke MZO-a o organizaciji radnog dana nastave na daljinu
Dragi učenici i roditelji,
iza nas je cijeli jedan tjedan nastave na daljinu u kojemu smo se prilagodili na novi način učenja i poučavanja uz korištenje suvremene tehnologije. Bitno je da ovaj oblik nastave svi shvatimo ozbiljno kao i nastavu u školi. U nastavku donosimo preporuke Ministarstva znanosti i obrazovanja o organizaciji radnog dana učenika tijekom nastave na daljinu.
S obzirom da će ovaj oblik nastave potrajati bitno je da učenici organiziraju svoj rad kod kuće kako bi lakše i uspješnije pratili nastavu i komunicirali s učiteljima. Molimo učenike da ovaj oblik nastave shvate jedanko ozbiljno kao nastavu u školi te da izvršavaju svoje obveze, budu prisutni u virtulanim učionicama, komuniciraju s učiteljima i šalju zadatke u vrijeme dogovorenih rokova. Nastava se održava po redovnom rasporedu. Učenici i roditelji slobodno se mogu javiti razrednicima, pedagoginji ili predmetnim učiteljima ukoliko imaju poteškoća s radom.
Razredna nastava
Učenici razredne nastave trebali bi dnevno provesti pet sati dnevno učeći (to uključuje učenje i poučavanje). Možda se čini da je 5 sati dnevno zahtjevno, ali ne smije se zaboraviti da su do uvođenja nastave na daljinu učenici u fizičkoj učionici svaki dan provodili najmanje 4 sata, a poslije su učili kod kuće ili u produženome boravku te da su još i vikendom imali neke obveze oko nastave. Dakle, tih 5 sati podrazumijeva učenje radnim danima, ne i vikendima, te obuhvaća uobičajeno učenje u školi i kod kuće. Kod izvođenja nastave na daljinu to se sve izvodi kod kuće pa odjednom sve postaje vidljivo roditeljima.
Kako bi se omogućilo stjecanje radnih navika, dobro je da učenici imaju sličnu organizaciju vremena svaki radni dan. Dakle, praćenje Škole na Trećem čvrsta je preporuka, no taj se program ne mora nužno pratiti u jutarnjem terminu, budući da postoji repriza u poslijepodnevnim satima, a snimka je dostupna i preko YouTubea i mrežnih stranica. Učitelji šalju dodatne zadatke vezane uz planirane teme roditeljima, ali pri tome trebaju voditi računa o opterećenju učenika i svrsishodnosti zadataka, kao i tehničkim mogućnostima koje učenici imaju kod kuće. Tako nije prihvatljivo da se od roditelja traži da isprinta listić, već je dovoljno da učenik zadaću napiše u bilježnicu. Sve zadaće za svakoga učenika ne trebaju se slati svaki dan učitelju na provjeru, učitelj može napraviti raspored učenika koji će mu poslati zadaću taj dan, na taj način omogućava se individualizacija aktivnosti, prilagodba pojedinim učenicima i ishodima učenja.
Ogledni primjer rasporeda za učenike razredne nastave tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak):
Vrijeme |
Prijedlog aktivnosti učenika |
Prijedlog za roditelje |
---|---|---|
HRT3
8-11 |
Učenici prisustvuju Školi na Trećem Čitaju, izražavaju se u pisanome i govornome obliku Računaju, rješavaju matematičke zadatke, modeliraju Vježbaju (TZK) Glazbeno i likovno se izražavaju Odmore se svakih 45 minuta ili češće ako je potrebno |
Osiguravaju mirni kutak, opremu i TV |
11 –13 |
Ručak i odmor Razgovor s ukućanima Igra |
Pripreme ručak Razgovaraju s djecom |
13 – 15 |
Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj Naprave nešto svojim rukama O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima Ponovno pogledaju neki dio Škole na Trećem u reprizi ili na YouTube kanalu Odmore se svakih 45 minuta ili češće ako je potrebno |
Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno Surađuju s učiteljem i stručnim suradnicima
|
Predmetna nastava u osnovnoj školi
Prema sličnome obrascu učenici u osnovnoj školi u predmetnoj nastavi trebali bi učiti oko 6 sati dnevno (uključujući učenje i poučavanje). Navedeno ne uključuje učenje vikendom; ako učenici uče i vikendom, broj sati tijekom radnoga tjedna se smanjuje. Pri tome učenici ne trebaju gledati TV program po rasporedu ako nije usklađen s njihovim rasporedom, ali svakako nastavnici trebaju djecu uputiti na videolekcije, tj. trebaju pronaći odgovarajuće ako nisu izradili svoje. Nije ključno pratiti videolekcije na televiziji, one su dostupne na mrežnim stranicama Škole za život pa se mogu pregledavati i upotrebljavati redoslijedom koji učenicima i nastavnicima odgovara. Međutim, ukoliko nastavnik odluči ne koristiti te materijale, mora izradi svoje i pritom nije dovoljno učenike samo uputiti da nešto nauče iz udžbenika jer takav pristup ne daje dobre rezultate u svladavanju gradiva većine predmeta. Primjerice, većina učenika ne može naučiti razlomke samostalno iz udžbenika. Važna je i ujednačenost među predmetima, i tu je uloga razrednika i koordinacija nastavnika u virtualnoj zbornici i virtualnoj učionici važna.
Napominjemo da postoje predmeti koji nisu pokriveni centralnim rasporedom koji objavljuje MZO te nastavnici sami trebaju pripremati materijale i upute za takve predmete.
Ogledni primjer rasporeda tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak) za učenike predmetne nastave u osnovnoj školi:
Vrijeme |
Prijedlog aktivnosti učenika |
Prijedlog za roditelje |
---|---|---|
SPTV
9-12 |
Učenici sudjeluju u radu u virtualnim učionicama ili proučavaju videolekcije na SPTV ili mrežnoj stranici Škole za život Surađuju, istražuju, pitaju, pomažu … Čitaju, izražavaju se u pisanome Računaju, rješavaju matematičke zadatke, Vježbaju (TZK), glazbeno i likovno se izražavaju Odmore se nakon svakih 45 minuta |
Osiguravaju mirni kutak, opremu i TV |
12 –14 |
Ručak i odmor
|
Pripreme ručak (ili daju upute kako ga pripremiti) Razgovaraju s djecom |
14 – 17 |
Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima Istraže temu na internetu ili uz pomoć Čitaju Odmore se svakih 45 minuta |
Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno
|
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
institucije |
novine i časopisi |
• e-knjižnica |
• drvo znanja |
• enter |
• nacional geographic |
• časopis VIDI |
• Večernji list |
• glas slavonije |
Đakovo |
• grad Đakovo |
• Đakovo danas |
• radio Đakovo |
• Strossmayerova Kated... |
• Turistička zajednica... |
• ergela |