JAVNI GOVOR_Ja, jezični superjunak
Potaknuta raznim superjunacima koji se pojavljuju svakodnevno na našim malim ekranima, predložila sam svojim učenicima (5. i 6. razred ) da na jedan dan postanu superjunaci.
Ideja je ,stoga dočekana s oduševljenjem. Oduševljenje je pomalo splasnulo kada sam predložila da budu jezični superjunaci. Naime, zadatak je pratiti tjedan dana dnevni tisak, medije , natpise koji ih okružuju. Uvidjeti problem ,prvi je dio zadatka. Nakon toga, unutar jedne minute , kao superjunak, trebalo je ponuditi rješenje kako potaknuti ljude na pravilnu uporabu jezičnih pravila. Na taj bismo način uvježbali javni govor i dobro se zabavili.
Učenici su dobili rubriku koju su ispunili prilikom pripreme zadatka. To je bio prvi korak samovrednovanja.
Prije nego se pojave u školi kao superjunaci, morali su kod kuće ispuniti tablicu samovrednovanja pripreme. Kada je u tablici bilo više da nego ne, bili su spremni za javni nastup.
Samovrednovanje pripreme javnog nastupa
Elementi vrednovanja |
Da |
Ne |
Mogu bolje |
Pripremam se za nastup bez čitanja s papira. |
|
|
|
Razgovijetno govorim riječi i rečenice. |
|
|
|
Vodim računa o stavu tijela dok govorim. |
|
|
|
Pridržavam se propisanog vremena. |
|
|
|
Tražim kritičko mišljenje prijatelja, ukućana. |
|
|
|
Držim se propisanih smjernica. |
|
|
|
Na sam dan predstavljanja superjunaka ,vladala je napetost i uzbuđenje. Učenici su izgovarali svoje govore, suučenici pljeskali i davali podršku. Nakon što bi iznijeli svoj govor u razredu, učenici su samovrednovali svoj nastup, ali i nastup ostalih učenika.
Budući da smo prešli na nastavu na daljinu, odlučili smo nastaviti tako što su mi slali svoje video uratke.
Vrednovanje javnog nastupa
Elementi vrednovanja
|
Izvrsno |
Dobro |
Može bolje |
Iscrpno se pripremio/-la za govor |
|
|
|
Govori ne čitajući s papira. |
|
|
|
Drži se redoslijeda :od uvoda prema zaključku |
|
|
|
Jasno i razgovijetno izgovara rečenice. |
|
|
|
Ima primjeren stav i držanje tijela. |
|
|
|
Prema unaprijed dogovorenim mjerilima, učenici su dobili ocjene. Većinom su bile odlične i vrlo dobre. Zaključili su da im se ovakvi zadatci jako sviđaju jer mogu, uz učenje , pokazati svoju kreativnost
odgojno-obrazovni ishodi: OŠ HJ A.5.1. OŠ HJ A.5.4. OŠ HJ A.6.1. OŠ HJ B.6.4.
osr A.2.1.osr A.3.1. uku A.2.1. uku A.2.3. uku B.2.4. uku D.2.2. uku A.3.2.
Ključni pojmovi: samovrednovanje, vrednovanje, učiti kako učiti, osobni i socijalni razvoj, javni govor, pripovijedanje u prvom licu
učiteljica Ivana Arambašić
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
institucije |
novine i časopisi |
• e-knjižnica |
• drvo znanja |
• enter |
• nacional geographic |
• časopis VIDI |
• Večernji list |
• glas slavonije |
Đakovo |
• grad Đakovo |
• Đakovo danas |
• radio Đakovo |
• Strossmayerova Kated... |
• Turistička zajednica... |
• ergela |