2016-03-30 12:21:26 Pedagoški pregled djece za upis u prvi razred osnovne škole U tablici ispod nalazi se raspored pedagoških pregleda djece za upis u prvi razred Osnovne škole Matija Gubec Piškorevci. Pedagoške preglede obavit će stručna suradnica pedagoginja, a nakon provedenih pregleda objavit će se raspored individualnih razgovora s roditeljima.Dragi roditelji, u prilogu se nalazi raspored pedagoških pregleda djece za upis u prvi razred Osnovne škole Matija Gubec Piškorevci. Pedagoške preglede obavit će stručna suradnica pedagoginja, a nakon provedenih pregleda objavit će se raspored individualnih razgovora s roditeljima. Na razgovor s pedagoginjom roditelji trebaju donijeti OIB i JMBG djeteta te imati sa sobom osobnu iskaznicu.
Procjena spremnosti djeteta za polazak u prvi razred osnovne škole U svrhu procjene spremnosti djeteta za polazak u prvi razred osnovne škole stručna suradnica pedagoginja obavit će po navedenom rasporedu pedagoško testiranje djece. Procjena će se obaviti tijekom boravka djece u sobi pedagoginje u trajanju od pola sata. Pedagoginja će razgovarati s djetetom te će zajedno proći kroz nekoliko zadataka po standardnom testu procjene spremnosti djeteta za polazak u školu.
Što je to spremnost za školu? Spremnost, odnosno zrelost za školu predstavlja optimalan stupanj razvijenosti različitih fizičkih i psihičkih funkcija djeteta koje će mu omogućiti optimalno savladavanje nastavnog plana i programa. Ovisit će o biološkom razvoju, ali i o tome koliko je okolina omogućila djetetu da ovlada potrebnim iskustvima. Pojam je to kojim obuhvaćamo tjelesnu, intelektualnu, emocionalnu i socijalnu spremnost. Tjelesna zrelost Tjelesna zrelostmjerilo je djetetova zdravlja, uvjet je normalnog psihičkog i socijalnog razvoja. Tjelesna zrelost mora dostići određeni stupanj da bi dijete moglo podnijeti naporni ritam škole. Za uspjeh u školi nužna je dobra razvijenost osjetnih organa, naročito vida i sluha. Tjelesna spremnost utvrđuje se na sistematskom pregledu kod školske liječnice. Spoznajna zrelost Spoznajna, odnosno intelektualna zrelost djeteta koje kreće u školu značajna je zbog toga što su osnovni zadaci koje će dijete savladavati u školi intelektualne prirode. Intelektualna zrelost djeteta obuhvaća dobro razvijen govor, razvijenost vještine usredotočenosti i održavanja pažnje, razvijenost pamćenja koje ovisi o djetetovom interesu, aktivnom stavu i uočavanju logičkih veza, sposobnost pojmovnog ili logičkog mišljenje te razvijenost grafomotornih vještina koje imaju značajan utjecaj na savladavanje vještina čitanja i pisanja koje su temelj daljnjeg školovanja. Emocionalno-socijalna zrelost Dijete prije polaska u školu treba u svom razvoju postići određeni stupanj emocionalne stabilnosti i samokontrole što pripada pojmu emocionalne zrelosti djeteta. Dijete ove dobi otvoreno iskazuje emocije, ali ih pokušava i kontrolirati, pokazuje strahove i bori se za svoja prava. Uz emocionalnu zrelost usko je vezana socijalna. Socijalna zrelost istovremeno predstavlja prilagođavanje na društvene obveze, usvajanje moralnih normi i sustav vrijednosti i ponašanja u okolini. Ona uključuje i vještinu komunikacije i suradnje s vršnjacima te prihvaćanje autoriteta.
pedagoginja Monika Slšković,mag.
|
Osnovna škola "Matija Gubec" Piškorevci |