2018-11-08 10:08:06 I JA ŽELIM ČITATI Ove godine naša se škola uključila u kampanju „I ja želim čitati“ koja se na poticaj Hrvatskog knjižničarskog društva odvija već treću školsku godinu za redom. Cilj kampanje je informirati i educirati javnost o problemima osoba s teškoćama čitanja i disleksijom. Kampanja je u našoj školi započela uoči Međunarodnog dana disleksije koji se obilježava 6. studenog te je trajala mjesec dana čime je obuhvatila i Mjesec hrvatske knjige. Kako bismo osvijestili učenike o problematici disleksije, u holu škole uređen je edukativno-informativni koji je sadržavao glavna obilježja disleksije i poznate ličnosti koje su se u mladosti borile s poteškoćama u čitanju. Tijekom kampanje vodili smo se naputkom Nacionalne strategije poticanja čitanja prema kojoj se sposobnost čitanja smatra nužnim preduvjetom cjelovitog osobnog razvoja. Budući da je čitanje tako važna vještina, odlučili smo pitati učenike škole zašto ja važno čitati, ali i provesti anketu o čitanju s učenicima predmetne nastave. Učiteljice razredne nastave razgovarale su s učenicima o važnosti čitanja i dobile zanimljive odgovore na pitanje „Zašto je važno čitati“. Pročitajte nekoliko mudrosti naših najmlađih učenika: „Čitanje je važno da budemo dobri u školi i prođemo školu s 5.“ - učenik, 1.r. „Čitati je važno zato da znaš odgovoriti kad te netko nešto pita.“ - učenica, 1.r. „Čitati je važno zato što ako postaneš čitač a ne znaš čitati, možeš se osramotiti.“ - učenik, 3.r. „Zato da budeš siguran, da naučiš druge jezike i da razumiješ što piše u tvojim knjigama.“ - učenik, 3.r. „Zato što tako razvijamo moždane vijuge i da naučimo nove riječi.“ - učenica, 3.r. „Važno je čitati zato da ne moramo slovkati.“ - učenik, 3.r. „Zato što je zdravo čitati.“ - učenik, 4.r. „Važno je naučiti čitati da možemo glumiti u predstavi.“ - učenica, 4.r. „Ako dođe račun za struju, da ga znamo pročitati.“ - učenik, 4.r. Učenici prvog razreda posjetili su školsku knjižnicu povodom manifestacije Danas ti čitam gdje su cijeli sat proveli uživajući u čitanju. Na kraju sata svatko od njih nam je objasnio zašto je važno čitati. Više o tome pročitajte ovdje.
Pedagoginja Barbara s učenicima predmetne nastave provela je upitnik o čitanju koji je obuhvaćao tri aspekta: navike čitanja, kvalitetu čitanja i izražavanje vlastitog mišljenja o važnosti čitanja. Nakon analize rezultata, došli smo do saznanja da naši učenici uglavnom čitaju samo zašto što moraju, a tek rijetki čitaju jer im je čitanje ugodno ili zanimljivo. Rezultati upitnika prezentirani su na Učiteljskom vijeću gdje smo se složili da u školu trebamo uvesti više aktivnosti kojima se kod učenika potiče čitanje u slobodno vrijeme. Rezultate možete pogledati dolje u prilogu. |
Osnovna škola "Matija Gubec" Piškorevci |