2020-02-24 12:51:25 Povodom Mjeseca hrvatskog jezika održana radionica Poetski kolaž Za vrijeme sata hrvatskoga jezika, 20. veljače 2020. godine u osmim je razredima održana radionica pod nazivom Poetski kolaž. Povod održavanja ove radionice bio je Mjesec hrvatskoga jezika , a radionicu su održale knjižničarka Katarina Blažević i učiteljica Ivana Arambašić. Kroz radionicu su učiteljice odlučile približiti četiri hrvatska antologijska pjesnika koji čine hrvatsku kulturnu baštinu. Na početku sata su učenice Ana Vukadin te Matea Hanulak prezentacijom upoznale učenike s osnovnim informacijama vezanim za manifestaciju Mjesec hrvatskoga jezika.Učenici su podijeljeni u četiri skupine. Svaka je skupina u omotnici dobila izrezane stihove jednog pjesnika, a zadatak je bio od antologijskih stihova načiniti novu pjesmu tako da stihove zalijepe na papir u boji. Kad su dobili stihove, učiteljice im nisu otkrile o kojem je pjesniku riječ. Tek kad su učenici završili pjesme, svaka je skupina saznala čiji su slavni stihovi. Svaki je pjesnik bio zastupljen s tri pjesme. Prva je skupina imala stihove Antuna Gustava Matoša iz njegovih pjesama 1909., Djevojčici mjesto igračke i Maćuhica. Druga je skupina imala stihove Antuna Branka Šimića i stihove pjesama Opomena, Molitva na putu i Himnos. Treća Dragutina Tadijanovića i stihove iz pjesama Nosim sve torbe a nisam magarac, Da sam ja učiteljica i Dugo u noć, u zimsku bijelu noć. I četvrta je skupina imala stihove iz pjesama Zvijezda da mi je biti, Moj grob i Moj Bog Josipa Pupačića. Jedan je učenik iz svake skupine pročitao pjesmu koju je složila njegova skupina, a onda su dobili zadatak iz Hrvatske enciklopedije pronaći zanimljivosti o našim antologijskim pjesnicima. Tako su otkrili da je Antun Branko Šimić živio samo 27 godina, dok je Dragutin Tadijanović živio 102 godine. Josip Pupačić je 1971. poginuo u zrakoplovnoj nesreći, a među poginulima je bila i njegova petogodišnja kći Rašeljka. A. G. Matoš svirao je violončelo… Učenici (28 učenika ) su na kraju sata ispunili evaluacijske listiće. Zaljučak koji se iščitava iz evaluacijskih listića je da im je ovakav tip radionice zanimljiv(25 učenika (89%)) i poticajan ( 22 učenika (78%)). Također 21 učenik (76%)osjećao se ohrabreno jer je dobio priliku sam stvarati literarno djelo. Prijedlozi koje su učenici upisali su pisanje poezije, slične radionice na satovima obrade književnih dijela za cjelovito čitanje. Svi su učenici najviše bili zadovoljni ozračjem koje je vladalo na satu(27 učenika (96%)), a poveći broj njih je bio sretan jer je mogao samostalno izraziti svoje misli i ravnopravno sudjelovati u radu skupine (19 učenika(69%)). učiteljica Ivana Arambašić
|
Osnovna škola "Matija Gubec" Piškorevci |