2020-10-12 14:23:55

Priča jesenskog šešira - mjesečni projekt petog razreda

Priča jesenskog šešira dočekana je s oduševljenjem i već pri samom pojašnjavanju projekta, učenici su pokazali izniman interes za rad.

Priča jesenskog šešira

mjesečni projekt petog razreda

( Ishodi: OŠ HJ B.5.4.,OŠ HJ A.5.1., OŠ HJ A.5.2., OŠ HJ A.5.3., OŠ HJ A.5.4.              

uku A.2.3.; uku B.2.1.; uku B.2.2; uku B.2.4.; osr A.2.3.; osr B.2.2. )

 

Početkom petog razreda , upoznala sam učenike sa planom provedbe projekata u godini koja nam slijedi. Prisjetila sam ih s nekim načinima rada projekata, određenim fazama koje svaki projekt ima i načinima  na koji ih treba predstaviti. Svaki od projekata ima smjernice koje treba slijediti i prema kojima će se projekt i vrednovati.

Priča jesenskog šešira dočekana je s oduševljenjem i već pri samom pojašnjavanju projekta, učenici su pokazali izniman interes za rad.

Priprema projekta: Učenici su upoznati s projektom, vremenom trajanja te materijalima koji su im potrebni za rad. U bilježnicu su upisivali plan rada na svom šeširu i govoru.

Faza stvaranja šešira odvijala se unutar mjesec dana i učenici su svoje uratke radili kod kuće. Ideja polaznica bila je udahnuti život svom starom šeširu ili od papira načiniti novi ukrašavajući ga plodovima jeseni. Učenici su se unijeli u ulogu šešira i iznosili priču u trajanju od jedne minute o svom zanimljivom životu. Prvo su priču pisali na papir, a potom ju u obliku javnog govora iznosili pred svojim suučenicima. Posebno su trebali voditi računa o emocijama koje su unijeli u svoj lik.

Faza predstavljanja bila je i najzanimljivija i najuzbudljivija. Vrlo je teško odlučiti se za najbolji rad i najbolju priču. Osim priče, učenici su pisali i pjesme. Budući da je javni govor vrlo zahtjevan, osjetila se i trema u njihovim glasovima, ali podrška kolega nije izostala.

Nakon što su svi učenici iznijeli svoje uratke , govore i šešire, pristupilo se vršnjačkom  vrednovanju. Učenici su bili vrlo objektivni i , uglavnom , su se usuglasili oko istih ocjena.

Prije izlaganja upoznala sam ih sa smjernicama i rubrikom prema kojima će se njihovi radovi vrednovati od 1 do 5 bodova:

izgled šešira, maštovito ukrašavanje, originalnost priče te način izvođenja, pridržavanje zadane duljine trajanja priče te ukupan dojam.

Ovim projektom učenici su ponovili i naučili pojmove :projekt, vrednovanje, kratka priča, pripovijedanje u prvom licu, javni govor, monolog.

     

 

 

učiteljica : Ivana Arambašić

 

Jesenski šešir

Bok, ja sam Šeširko. Dolazim iz grada Šeširgrada koji nije na planetu Zemlji. U Šeširgradu je natjecanje za najljepši šešir. Kako bih se ukrasio, došao sam na Zemlju. Prošao sam pola Slavonije i pokupio puno lišća, kestenja i drugih plodova. Iz grada Đakova, raketom sam se vratio u Šeširgrad. Umalo sam zakasnio na natjecanje, ali sam uspio stići i… pobijedio sam.

                                                                                       Petar Vucić

 

Jesenko

Proputovao sam cijelim svijetom i prikupljao jesenske plodove i lišće. Jesen je najljepše godišnje doba jer dozrijeva voće, opada lišće u raznim bojama. Toliko je lijepo da ga nosim na sebi. Prošao sam sve slavonske nizine skupljajući lišće, ali i voće. Kada sm stigao u Đakovo, svi su me gledali kao da sam anđeo s neba. Jesen je zabavna jer možeš izrađivati nakit od žireva, valjati se u lišću i svašta drugo.

                                                                                 Jakov Josip Vrtarić

 

Jesenski šešir

Napravile me lastavice

prije polaska na jug

jer je jako dugačak put.

 

Na mene stavile su

oraha, lješnjaka i žira

pa mi nisu dale nimalo mira.

 

Na granu drveta me

stavile

te ptice i vjeverice

mojom hranom se hranile.

Nicol Nerovčić

 

Slavonko

Zovem se Slavonko, nosim na

sebi jesenske plodove.

Slavonski šešir koji krasi

ljepotu Slavonije u jesen.

Šareno lišće, jabuke i grožđe

samo su neke ljepote moje.

                   Ante Kolak

 


Osnovna škola "Matija Gubec" Piškorevci