2020-12-04 12:38:16

JAVNI GOVOR_Ja, jezični superjunak

Potaknuta raznim superjunacima koji se pojavljuju svakodnevno na našim malim ekranima, predložila sam svojim učenicima (5. i 6. razred ) da na jedan dan postanu superjunaci. 

Ideja je ,stoga  dočekana s oduševljenjem. Oduševljenje je pomalo splasnulo kada sam predložila da budu jezični superjunaci. Naime, zadatak je pratiti tjedan dana dnevni tisak, medije , natpise koji ih okružuju. Uvidjeti problem ,prvi je dio zadatka. Nakon toga, unutar jedne minute , kao superjunak, trebalo je ponuditi rješenje kako potaknuti ljude na pravilnu uporabu jezičnih pravila. Na taj bismo način uvježbali javni govor i dobro se zabavili.

Učenici su dobili rubriku koju su ispunili prilikom pripreme zadatka. To je bio prvi korak samovrednovanja.   

Prije nego se pojave u školi kao superjunaci, morali su kod kuće ispuniti tablicu samovrednovanja pripreme. Kada je u tablici bilo više da nego ne, bili su spremni  za javni nastup.

Samovrednovanje pripreme javnog nastupa

 

Elementi vrednovanja

Da

Ne

Mogu bolje

 

Pripremam se za nastup bez čitanja s papira.

 

 

 

 

Razgovijetno govorim riječi i rečenice.

 

 

 

 

Vodim računa o stavu tijela dok govorim.

 

 

 

 

Pridržavam se propisanog vremena.

 

 

 

 

Tražim kritičko mišljenje prijatelja, ukućana.

 

 

 

 

Držim se propisanih smjernica.

 

 

 

 

 

Na sam dan predstavljanja superjunaka ,vladala je napetost i uzbuđenje. Učenici su izgovarali svoje govore, suučenici  pljeskali i davali podršku. Nakon što bi iznijeli svoj govor u razredu, učenici su samovrednovali svoj nastup, ali i nastup ostalih učenika.

  

Budući da smo  prešli na  nastavu  na daljinu, odlučili smo nastaviti tako što su mi slali svoje video uratke.

 

 

Vrednovanje javnog nastupa

Elementi vrednovanja

 

Izvrsno

Dobro

Može bolje

Iscrpno se pripremio/-la za govor

 

 

 

 

Govori ne čitajući s papira.

 

 

 

 

Drži se redoslijeda :od uvoda prema zaključku

 

 

 

 

Jasno i razgovijetno izgovara rečenice.

 

 

 

 

Ima primjeren stav i držanje tijela.

 

 

 

 

 

Prema unaprijed dogovorenim mjerilima, učenici su dobili ocjene. Većinom su bile odlične i vrlo dobre. Zaključili su da im se ovakvi zadatci jako sviđaju jer mogu, uz učenje , pokazati  svoju kreativnost

odgojno-obrazovni ishodi: OŠ HJ A.5.1. OŠ HJ A.5.4.  OŠ HJ A.6.1. OŠ HJ B.6.4.

osr A.2.1.osr A.3.1. uku A.2.1. uku A.2.3. uku B.2.4. uku D.2.2. uku A.3.2.

Ključni pojmovi: samovrednovanje, vrednovanje, učiti kako učiti, osobni i socijalni razvoj, javni govor, pripovijedanje u prvom licu

učiteljica Ivana Arambašić


Osnovna škola "Matija Gubec" Piškorevci