2017-03-29 11:23:01

Pedagoški pregled djece za upis u prvi razred osnovne škole

Dragi roditelji,

u vremenu od 3. do 6. travnja 2017. godine pedagoginja će obaviti pedagoški pregled djece za upis u prvi razred školske godine 2017./2018. Pregledi će biti obavljeni tijekom boravka djece u predškoli  prema rasporedu u nastavku ove vijesti. Nakon obavljenih pregleda djece roditelji će biti pozvani na  individualni razgovor s pedagoginjom prema rasporedu na web stranici škole i na ulaznim vratima u školu.

U tablici ispod nalazi se raspored pedagoških pregleda djece za upis u prvi razred školske godine 2017./2018.

Procjena spremnosti djeteta za polazak u prvi razred osnovne škole

U svrhu procjene spremnosti djeteta za polazak u prvi razred osnovne škole stručna suradnica pedagoginja obavit će po navedenom rasporedu individualni razgovor i pedagoško testiranje prilikom boravka djece u predškoli.  Procjena će se obaviti u sobi pedagoginje u trajanju od pola sata. Pedagoginja će razgovarati s djetetom te će zajedno proći kroz nekoliko zadataka po standardnom testu procjene spremnosti djeteta za polazak u prvi razred.

 

Što je to spremnost za školu?

Spremnost, odnosno zrelost za školu predstavlja optimalan stupanj razvijenosti različitih fizičkih i psihičkih funkcija djeteta koje će mu omogućiti optimalno savladavanje nastavnog plana i programa. Ovisit će o biološkom razvoju, ali i o tome koliko je okolina omogućila djetetu da ovlada potrebnim iskustvima. Pojam je to kojim obuhvaćamo tjelesnu, intelektualnu, emocionalnu i socijalnu spremnost.

Tjelesna spremnost

Tjelesna spremnost  mjerilo je djetetova zdravlja, uvjet je normalnog psihičkog i socijalnog razvoja. Tjelesna zrelost mora dostići određeni stupanj da bi dijete moglo podnijeti naporni ritam škole. Za uspjeh u školi nužna je dobra razvijenost osjetnih organa, naročito vida i sluha. Tjelesna spremnost utvrđuje se na sistematskom pregledu kod školske liječnice.

 

Spoznajna spremnost

Spoznajna, odnosno intelektualna spremnost djeteta koje kreće u školu značajna je zbog toga što su osnovni zadaci koje će dijete savladavati u školi intelektualne prirode.  Intelektualna zrelost djeteta obuhvaća dobro razvijen govor, razvijenost vještine usredotočenosti i održavanja pažnje, razvijenost pamćenja koje ovisi o djetetovom interesu, aktivnom stavu i uočavanju logičkih veza, sposobnost pojmovnog ili logičkog mišljenje te razvijenost grafomotornih vještina  koje imaju značajan utjecaj na savladavanje vještina čitanja i pisanja koje su temelj daljnjeg školovanja.

 

Emocionalno-socijalna spremnost

Dijete prije polaska u školu treba u svom razvoju postići određeni stupanj emocionalne stabilnosti i samokontrole što pripada pojmu emocionalne zrelosti djeteta. Dijete ove dobi otvoreno iskazuje emocije, ali ih pokušava i kontrolirati, pokazuje strahove i  bori se za svoja prava. Uz emocionalnu zrelost usko je vezana socijalna.  Socijalna zrelost  istovremeno predstavlja prilagođavanje na društvene obveze, usvajanje moralnih normi i sustav vrijednosti i ponašanja u okolini. Ona uključuje i vještinu komunikacije i suradnje s vršnjacima te prihvaćanje autoriteta.

pedagoginja Monika Zrakić.mag.


Osnovna škola "Matija Gubec" Piškorevci