SURADNJA S OŠ DRENJE NA SATU HRVATSKOG JEZIKA

Danas na satu hrvatskog jezika učenici 7. razreda s učiteljicom Ivanom Arambašić odradili su analizu lirske pjesme Jutro Ivana Gorana Kovačića. U toj su im se analizi pridružili na mreži i učenici 7. razreda OŠ Drenje s njihovom učiteljicom hrvatskog jezika Mihaelom Topić. Pri tome su se služili digitalnim alatom Linoit. Analiza lirske pjesme Jutro završna je etapa projekta Promjena prirode obilježena u lirskim pjesmama tijekom kojega su učenici fotografirali promjene u prirodi i tražili prigodne lirske pjesme koje bi ih opisale. Svoje fotografije i pjesme koje ih mogu opisati postavili su na pano kao izložbu. Projekt su osmislile učiteljice Ivana Arambašić i Mihaela Topić. Povratne informacije o zadovoljstvu provedenim projektom, kao i ovakvom vrstom suradnje, vrlo su pozitivne pa ćemo ovako surađivati i nadalje.

Opći ciljevi projekta su:

Razviti razumijevanje lirskog izraza i doživljaj poetskog jezika Ivana Gorana Kovačića.
Poticati učenike na estetsko i emocionalno doživljavanje prirode kroz poeziju.
Razviti sposobnost analize i interpretacije lirskog teksta.
Njegovati ljubav prema hrvatskoj književnosti i jeziku.

Posebni ciljevi:

Istražiti kako pjesnik u pjesmi „Jutro“ prikazuje buđenje prirode i životni optimizam.
Analizirati temu, motiv i ugođaj pjesme te njihovu simboliku.
Uočiti pjesničke slike, izražajna sredstva (metafore, epitete, personifikacije) i njihovu ulogu u stvaranju dojma svježine i mira.
Razumjeti ritam, rimu i strukturu pjesme te njihovu povezanost s njenim sadržajem.
Izdvojiti ključne stihove koji nose poruku pjesme i protumačiti ih vlastitim riječima.
Povezati osjećaje lirskog subjekta s prirodnim pojavama koje opisuje.
Razviti sposobnost interpretacije pjesme u pisanom ili usmenom obliku (s pomoću Linoit panoa)

Dodatni (kreativni ili istraživački) ciljevi:

Izraditi pano s fotografijama prirode i lirske pjesme koje ih mogu opisati.
Potaknuti učenike da sami napišu kratku lirsku pjesmu – ekfrazu.

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content