Pedagoški pregled djece za upis u prvi razred osnovne škole
Dragi roditelji,
u prilogu se nalazi raspored pedagoških pregleda djece za upis u prvi razred Osnovne škole Matija Gubec Piškorevci. Pedagoške preglede obavit će stručna suradnica pedagoginja, a nakon provedenih pregleda objavit će se raspored individualnih razgovora s roditeljima. Na razgovor s pedagoginjom roditelji trebaju donijeti OIB i JMBG djeteta te imati sa sobom osobnu iskaznicu.
Procjena spremnosti djeteta za polazak u prvi razred osnovne škole
U svrhu procjene spremnosti djeteta za polazak u prvi razred osnovne škole stručna suradnica pedagoginja obavit će po navedenom rasporedu pedagoško testiranje djece. Procjena će se obaviti tijekom boravka djece u sobi pedagoginje u trajanju od pola sata. Pedagoginja će razgovarati s djetetom te će zajedno proći kroz nekoliko zadataka po standardnom testu procjene spremnosti djeteta za polazak u školu.
Što je to spremnost za školu?
Spremnost, odnosno zrelost za školu predstavlja optimalan stupanj razvijenosti različitih fizičkih i psihičkih funkcija djeteta koje će mu omogućiti optimalno savladavanje nastavnog plana i programa. Ovisit će o biološkom razvoju, ali i o tome koliko je okolina omogućila djetetu da ovlada potrebnim iskustvima. Pojam je to kojim obuhvaćamo tjelesnu, intelektualnu, emocionalnu i socijalnu spremnost.
Tjelesna zrelost
Tjelesna zrelostmjerilo je djetetova zdravlja, uvjet je normalnog psihičkog i socijalnog razvoja. Tjelesna zrelost mora dostići određeni stupanj da bi dijete moglo podnijeti naporni ritam škole. Za uspjeh u školi nužna je dobra razvijenost osjetnih organa, naročito vida i sluha. Tjelesna spremnost utvrđuje se na sistematskom pregledu kod školske liječnice.
Spoznajna zrelost
Spoznajna, odnosno intelektualna zrelost djeteta koje kreće u školu značajna je zbog toga što su osnovni zadaci koje će dijete savladavati u školi intelektualne prirode. Intelektualna zrelost djeteta obuhvaća dobro razvijen govor, razvijenost vještine usredotočenosti i održavanja pažnje, razvijenost pamćenja koje ovisi o djetetovom interesu, aktivnom stavu i uočavanju logičkih veza, sposobnost pojmovnog ili logičkog mišljenje te razvijenost grafomotornih vještina koje imaju značajan utjecaj na savladavanje vještina čitanja i pisanja koje su temelj daljnjeg školovanja.
Emocionalno-socijalna zrelost
Dijete prije polaska u školu treba u svom razvoju postići određeni stupanj emocionalne stabilnosti i samokontrole što pripada pojmu emocionalne zrelosti djeteta. Dijete ove dobi otvoreno iskazuje emocije, ali ih pokušava i kontrolirati, pokazuje strahove i bori se za svoja prava. Uz emocionalnu zrelost usko je vezana socijalna. Socijalna zrelost istovremeno predstavlja prilagođavanje na društvene obveze, usvajanje moralnih normi i sustav vrijednosti i ponašanja u okolini. Ona uključuje i vještinu komunikacije i suradnje s vršnjacima te prihvaćanje autoriteta.
pedagoginja Monika Slšković,mag.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
institucije |
novine i časopisi |
• e-knjižnica |
• drvo znanja |
• enter |
• nacional geographic |
• časopis VIDI |
• Večernji list |
• glas slavonije |
Đakovo |
• grad Đakovo |
• Đakovo danas |
• radio Đakovo |
• Strossmayerova Kated... |
• Turistička zajednica... |
• ergela |